آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی
  • » مقاله های مارکتینگ » آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی
  • آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی نه آنقدر تخصص هست که لازم باشه من پکیج  برای آن بسازم و نه اینقدر کم باشد که من بتونم توی یک صفحه سایت توضیح بدهم . برای همین دو قسمت کردم این مقاله را با آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی برای شما نوشتم و و پکیج کاملی از فروشگاه سازها برای شما کاربر عزیز تهیه کردم.

    اصلی ترین تفاوت کسب و کار اینترنتی و سنتی را میدانید؟

    یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از فروشگاه اینترنتی حذف بعد مکانی از کسب و کار آنلاین است.

    شما در صورتی که یک مغازه داشته باشید فقط با تعداد محدودی از افراد در ارتباط خواهید بود ولی در صورت داشتن کسب و کار آنلاین میتوانید با تعداد زیادی از افراد فقط از طریق یک صفحه وب سایت در ارتباط باشید.

    • ولی سوال اینجاست راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی موفق چگونه است؟
    • چه هزینه هایی را در بر دارد ؟
    • و آیا هر کسب و کار اینترنتی موفق خواهد بود؟

     

    آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی

    آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی

     

    در مقاله آموزش راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی اولین سوال این است چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

    برای دیدن جواب این سوال مقاله را تا انتها بخوانید.

     

    پیشنهاد ما :  گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام

     

    برای پاسخ چگونه راه اندازی حرفه ای فروشگاه اینترنتی انجام دهیم ؟

    بایدبگم  ابتدا ۶ موارد زیر را رعایت کنیم:

    ۱- شناخت مخاطب مشتریان فروشگاه

    ۲-بهترین ارزیابی ایده مناسب برای فروش محصولات فروشگاه

    ۳- چرا باید بهترین دامنه و هاست فروشگاه را  انتخاب کنیم؟

    ۴- سیستم مدیریت محتوا فروشگاه کدام خوب است ؟

    ۵- دیجیتال مارکتینگ و سئو را باید بیاموزیم ؟

    ۶- مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه تهیه کنیم ؟

     

     

    ۱- شناخت مخاطب مشتریان فروشگاه

    خیلی زمان ها شما کلمه پرسونا در دنیای دیجیتال مارکتینگ می خوانید . خیلی خلاصه بگم همون مشتری را در دنیای دیجیتال مارکتینگ می گویند پرسونا که تفاوت آن بر آنلاین بودن است.

    پرسونای مخاطب یعنی همین که ما بدانیم شخصیت مخاطب ما چگونه است؟

    طراحی پرسونای مخاطب یعنی اینکه قبل از تولید محتوا شخصیت های خیالی از مخاطبان خود بسازیم و طبق آن برای آن ها تولید محتوا کنیم.

    شاید پیش خود فکر کنید چرا این کار مهم است؟

    چرا باید این کار را قبل از تولید محتوا انجام دهیم؟

     

    پرسونای مخاطب (Persona) چیست؟

    به جمع آوری مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی، الگوهای فکری و رفتاری از مخاطب فرضی مان پرسونا مخاطب می گویند.

    به بیان دیگر پرسونای مخاطب ترسیم یک شخص یا تصویر خیالی از یک فرد است که الگوهای رفتاری و سایر ویژگی هایی که در آن وجود دارد در گروهی از مخاطبین ما نیز وجود خواهد داشت.

    البته خیلی از دوستان به بخش بندی کردن مخاطبان هم پرسونای مخاطب می گویند. یعنی ممکن است در هر کسب و کاری نیاز به طراحی چند پرسونای مخاطب باشد. به عنوان مثال مشتریان یک فروشگاه اینترنتی که محصولات متعددی دارد، مسلما دارای شخصیت های متفاوتی هستند. به خاطر همین ممکن است برای هر دسته بندی از محصولات نیاز به طراحی پرسونای مخاطب باشد.

    برای بازاریابان محتوا یا تولید کنندگان محتوا برای کسب و کارهای آنلاین بسیار مهم است که شخصیت مخاطبی که قصد دارند از طریق تولید محتوا روی آن ها تاثیر بگذارند را شناسایی کنند و بدانند.

    در واقع خیلی از شکست ها در بازاریابی محتوا به خاطر عدم شناخت از مخاطب صورت می گیرد. بازاریابان محتوا باید بتوانند شخصیت سازی کنند. باید شخصیت فرضی مخاطبان خود را بسازند و با توجه به آن محتوای تاثیر گذار خود را تولید کنند.

    پیشنهاد ما :  آموزش درآمد فریلنسری از دیجیتال مارکتینگ

    چرا طراحی پرسونای مخاطب مهم است؟

    به طور کلی طراحی پرسونای مخاطب به ما در تولید محتوا، ساخت محصولات، ارتباط با مشتریان، طراحی بصری سایت و دیگر جنبه هایی که ممکن است در هر کسب و کاری وجود داشته باشد کمک می کند.

    همانطور که قبلا هم اشاره کردم یکی از اهداف بازاریابان محتوا دسته بندی مخاطبین از نظر شخصیت، علایق و به طور کلی خصوصیاتی است که در هر گروه از مخاطبین ممکن است وجود داشته باشد.

    مسلما شخصیت و علاقه مندی های خانم های ۲۰ تا ۲۵ ساله با خانم های میان ساله ۴۰ ساله یکی نیست!

    پس چه در تولید محتوا، چه در تولید محصولات، چه در نوع ارتباط با آن ها باید متفاوت عمل کنیم. البته فکر نکنید قرار است برای تک تک مخاطبین پرسونا بسازیم!

    نه به هیچ وجه نیازی به این کار نیست. بلکه یک پرسونا می تواند برای گروهی از مخاطبین با توجه به حوزه کاری و فعالیتی که انجام می دهیم کار ساز باشد.

    پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا بسیار مهم و کاربردی است. با ترسیم پرسونای مخاطب می توانید استراتژی تولید محتوای خود را پیش ببرید. اینکه چه محتوایی برای مخاطبین شما جذاب تر است و برای شما سودمند تر خواهد بود در بازاریابی محتوا بسیار مهم می باشد.

    پرسونای مخاطب به شما کمک می کند تا در راستای اقدامات کاربران تان پیش بروید و دقیقا با توجه به علاقه مندی های آن ها خدمات تان را ارائه دهید. در حقیقت با ساخت پرسونا ها می توانید مجموعه ای از کاربران را به اقدام کننده هایی تبدیل کنید که در نهایت به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

     

    پیشنهاد ما :  فریلنسر ، داود ستوده راد هستم

     

    ۲-بهترین ارزیابی ایده مناسب برای فروش محصولات فروشگاه

     

    قدم اول در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی هیچ فرقی با راه اندازی یک مغازه معمولی ندارد. در هر دو مورد ابتدا شما باید محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید را مشخص کنید. یک بقال قبل از اینکه مغازه بقالی‌اش را تاسیس کند برای خودش مشخص می‌کند که مثلا در این مغازه لبنیات، حبوبات، مواد غذایی و … به فروش خواهد رسید. شما نیز باید در ابتدا برای خود معلوم کنید که قرار است چه جنسی را به فروش برسانید.

    برای اینکه بدانید کدام محصول برای فروش مناسب‌تر است ابتدا علایق و توانایی های خود را مد نظر قرار دهید. مثلا اگر شما در ساخت محصولات چوبی دستی بر آتش دارید، می‌توانید فروشگاهی برای فروش آنلاین دست‌ساخته‌های چوبی خود تاسیس کنید. یا اگر مثلا خیاط یا طراح لباس هستید، می‌توانید فروشگاهی برای فروش لباس های خود تاسیس کنید.

    نکته‌ی دوم در انتخاب محصول مناسب برای فروش بعد از علایق و توانایی ها، این است که بررسی کنید کدام حوزه هنوز اشباع نشده است. گاهی ممکن است شما در حوزه‌ای قصد تاسیس فروشگاه آنلاین داشته باشید که رقبایی سرسخت و با سابقه‌ی طولانی در آن مشغول به کارند. خب در این حالت احتمال موفقیت شما بسیار اندک است. پس ابتدا بررسی کنید که کدام بخش از بازار فروش اینترنتی هنوز اشباع نشده است.

    اگر حوزه‌ی مورد نظر شما اشباع شده است راه حل دیگری هم وجود دارد و آن اینکه با کسانی که در آن حوزه‌ی مورد نظر شما فعال هستند وارد شراکت شوید و فروش یا تامین بخشی از محصولات آنها را بر عهده بگیرید.

    البته اگر باز هم اصرار بر فعالیت در آن حیطه را دارید، قطعا باید ارزش افزوده‌ای به مشتریانتان ارائه کنید که از شما محصولی را خریداری کنند. در واقع باید چیزی بیشتر از میانگین رقیب‌هایتان ارائه کنید.

     

    ایده‌تان را ارزیابی کنید

    پیدا کردن جنس مناسب برای فروش و مشخص کردن مشتری هدف عالی است. اما شما باید مطمئن شوید که افراد در قبال محصولات شما پولی را خواهند پرداخت. اینکه افراد به شما بگویند محصولات عالی است یا افتضاح برای شما موفقیت یا شکست محسوب نمی‌شود. موفقیت وقتی حاصل می‌شود که افراد سر کیسه را شل کنند و در قبال محصولات شما پولی را پرداخت کنند. اگر از مشتری هدف و اجناس خود مطمئن هستید ولی هیج کس از شما خرید نمی‌کند، باید به دنبال دلیل آن بگردید. دلایلی از جمله:

    • آیا قیمت محصولات شما نسبت به رقبا بالاست؟
    • آیا مشتریان هدف را اشتباه انتخاب کرده‌اید؟
    • آیا بازار و درخواستی برای خرید محصولات شما وجود ندارد؟

    خلاصه بگویم برای اینکه متوجه شوید چرا افراد از شما خرید نمی‌کنند خیلی ساده از خود بپرسید: «چه چیزی افراد را از خرید از فروشگاه من باز می‌دارد؟». قبل از تاسیس فروشگاه اینترنتی، بحث ارزیابی ایده‌ بسیار حائز اهمیت است. برای ارزیابی ایده‌تان، می‌توانید از روش های زیر بهره ببرید:

    پیشنهاد ما :  چگونه رهبر کسب و کار اینترنتی شویم ؟

    – اجناستان را بصورت دستی بفروشید

    اگر کارتان را تازه آغاز کرده‌اید، حتما نیازی نیست که متحمل هزینه شوید و فروشگاه اینترنتی تاسیس کنید. می‌توانید ابتدا بصورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار کرده و جنستان را به او بفروشید. مهم‌ترین حسن این کار این است که بجز کسب درآمد، مطمئن خواهید شد که برای محصولتان مشتری وجود دارد و افراد حاضرند برای آن پول پرداخت کنند.

    اما شاید از خود بپرسید که چگونه بصورت مستقیم، مشتری را پیدا و با او وارد معامله شوم؟

    پاسخ واضح است. شبکه های اجتماعی. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی واتس آپ، تلگرام یا اینستاگرام استفاده نکند. استفاده از این شبکه‌های اجتماعی هزینه‌ای ندارد و کار با آنها نیز آسان است. فقط کافی است به گروه های مجازی ملحق شوید یا در اینستاگرام برای محصولاتتان صفحه‌ای ایجاد کنید.

    بگذارید برای شما مثالی واقعی از پیدا کردن مشتری بصورت مستقیم و فروش جنس بزنم. یکی از دوستان من در ساخت کیف زنانه با نمد های رنگی مهارت داشت. او برای محصولاتش در اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کرد و همچنین محصولات تولیدی‌اش را به جمعه بازار های تهران هم می‌برد. او با این کار نه تنها توانست تمامی محصولات تولیدی‌اش را به فروش برساند، بلکه از طریق اینستاگرام توانست چندین سفارش جدید هم دریافت کند. پس تاثیر شبکه‌های اجتماعی برای ارزیابی ایده و بازار محصول را دسته‌کم نگیرید.

    – اجناس تولیدی را در بازار‌های مجازی عرضه کنید

    همانند روش اول، این روش نیز بسیار کاربردی است. شما می‌تونید محصولات تولیدی‌تان را در بازارهای مجازی مانند ایسام، دیوار، شیپور یا… به فروش برسانید. سرویس های نامبرده شده این امکان را به شما می‌دهند که بصورت مستقیم با مشتری وارد مذاکره شوید و اطلاعات و عکس های محصول مورد نظر را برای آنها بفرستید.

    اما در نظر بگیرید که این روش صرفا یک راه برای ارزیابی ایده، محصول و شاید شناسایی بازار باشد. برای این که بتوانید بیشتر و بهتر بفروشید، حتما نیازمند وبسایت فروشگاهی هستید.

     

      حتما کتاب ۹۸ ایده برای کسب و کار اینترنتی در سال ۹۸ را بخوانید به شما ایده های مناسبی می دهد.

     

    3- چرا باید بهترین دامنه و هاست فروشگاه را  انتخاب کنیم؟

    ۳- چرا باید بهترین دامنه و هاست فروشگاه را  انتخاب کنیم؟

     

    • نام دامنه باید کوتاه و کمتر از ۱۲ حرف باشد، نمونه ای از دامنه های کوتاه و روان yahoo.com ، alexa.com و microsoft.com هستند.

     

    • نام دامنه باید به راحتی در ذهن ها ماندگار شود، نمونه ای از دامنه های ثبت شده که همواره در ذهن مخاطبین ماندگاری دارند google.com ، apple.com و aparat.com هستند.

     

    • به هیچ عنوان از اعداد و کارکتر های اضافه در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید، نمونه ای از دامنه هایی که در آن ها از کارکتر های اضافه استفاده شده است : iran-learn.com که در آن از کارکتر دش (-) استفاده شده است، server4you.com استفاده از عدد ۴ در نام دامنه، sserver.com استفاه از دو حرف ss در کنار یک دیگر.

     

    • از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما هموراه باعث می شود در موتور های جستجو خیلی سریع تر از رقیبان خود سبقت بگیرید به عنوان مثال دامنه هایی مانند downloadmusic.com و musicirani.com می توانند به ترتیب در کلمات کلیدی و رقابتی مانند دانلود موزیک و موزیک ایرانی در صدر نتایج موتور های جستجو باشد.

     

    • از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه استفاده کنید، شاید برای شما هم جالب باشد اما ۷۰ درصد از کاربران اینترنت عادت دارند نام دامنه را با پسوند های رایج و متداول مانند com. و ir. در مرورگر خود وارد کنند، پس از همان ابتدای کار سعی کنید پسوند های ir. و com. را برای وب سایتتان به ثبت برسانید.

     

    • آدرس دامنه شما باید منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان کپی برداری شده نباشد، از نام برند های بزرگ و مشهور در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید و این را بپذیرید که اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران، پس به هیچ عنوان از نام تجاری دیگران در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید، این موضوع اگر چه از لحاظ قانونی برای شما دردسر ساز نباشد اما قطعا به اعتبار شما در آینده ضربه وارد می کند، نمونه دامنه ای که در آن از نام برند های بزرگ استفاده شده است را می توان apple-server.com نام برد، البته ممکن است این دامنه اصلا وجود نداشته باشد و فقط جهت تفهیم موضوع بیان شده است.

     

    • بهتر است نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت باشد، به عنوان مثال دامنه های ketabnak.com ، mobile.ir ، estekhdam.com به ترتیب متعلق به شرکت ها یا برند هایی هستند که در زمینه موبایل، کتاب و استخدام فعالیت دارند، مرتبط بودن نام دامنه با زمینه فعالیت وب سایت باعث می شود ربات های موتور های جستجو و بازدیدکنندگان از وب سایت خیلی راحت تر زمینه فعالیت وب سایت را تشخیص دهند و استفاده از این نوع دامنه ها باعث جلب اعتماد مشتری و موتور های جستجو می شود و بدون شک در موفقیت شما نقش بسزایی خواهد داشت.

     

    • دامنه مناسب برای همه به یک شکل نوشته می شود، به عنوان مثال دامنه سرور فور یو دات کام را می توان به دو صورت server4you.com و serverforyou.com نوشت، به ظاهر ممکن است استفاده از چنین دامنه هایی برای مخاطبان شما کمی جذاب هم باشد اما در حقیقت استفاده از این نوع دامنه ها برای برند های نوپا که تازه تاسیس شده اند دردسر ساز خواهد شد.

     

    • دامنه ir. سایتتان را از همان ابتدای کار به ثبت برسانید، بار ها و باره ها شاهد این بوده ایم که افراد دامنه های بین المللی com. بسیار زیبایی برای خودشان به ثبت رسانیده اند و مشغول استفاده از دامنه بین المللی خود شده اند اما پس از مدت اندکی که تصمیم گرفته اند دامنه ir. وب سایتشان را نیز ثبت کنند متوجه شده اند که پسوند دات آی آر همان دامنه قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده و در حال استفاده است و یا این که ثبت کننده دامنه آی آر تصمیم دارد آن را با قیمت بسیار هنگفتی به شما بفروشد.

     

    • عجله نکنید، در انتخاب و ثبت یک دامنه هیچگاه عجله نکنید و زمان زیادی را صرف بررسی و انتخاب بهترین ها کنید تا در سال های بعد از انتخاب نام دامنه خود پشیمان نشوید.

     

     

    نام دامنه بزرگترین اعتبار یک وب سایت است، پس بهتر انتخاب کنید.

     

     

    بخش اول: مشخص کردن نیاز های موجود برای هاست

     

    به سایت فعلی یا سایر سایت هایی که در حوزه شما فعالیت می کنند نگاهی بیندازید:

    • سایت شما چه کاری انجام می دهد؟
    • آیا سایتی که ایجاد کرده اید برای سرگرمی یا به اشتراک گذاشتن مواردی با دوستان و اعضای خانواده تان است؟
    • آیا وبلاگ یا نوعی سایت شخصی است؟
    • آیا این سایت متعلق به شرکت یا سازمانتان است؟
    • فروشگاه اینترنتی است؟

    پاسخ به تمامی این سوالات به شما کمک خواهد کرد چیزی که باید در مورد هاست خود بدانید را تعیین نمایید.  اگر سایت  را  تنها به خاطر سرگرمی یا اشتراک موارد مختلف با دوستان و اعضای خانواده خود ایجاد کرده اید، می توانید از هاست های رایگان بهره مند شوید. ممکن است سرعت چنین هاستی پایین باشد و تبلیغاتی در آن به نمایش در آید اما برای چنین شرایطی مناسب خواهد بود.

    در مورد رشد احتمالی کسب وکار خود فکر کنید:

    • آیا کسب و کار شما به سرعت در حال توسعه است؟
    • مشتریان جدیدی هر روز به آن اضافه می شوند؟
    • آیا افزایش قابل توجهی در بازدیدکنندگان خود داشته اید؟

    پاسخ به این سوالات به شما نشان می دهد که کسب و کارتان در آینده بزرگ تر خواهد شد یا خیر.  زمانی که می خواهید یک هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنید همیشه سعی نمایید اینده را در ذهن داشته باشید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

     

    • معمولا استفاده از هاست رایگان باعث می شود انتقال هاست به هاست جدید بسیار دشوار گردد.

    سه نوع اصلی هاست را درک کنید:

    سه نوع کلی از سرورها وجود دارد که توسط شرکت های هاستینگ در اختیار افراد قرار می گیرد. این سه مورد عبارتند از :

    • سرورهای اشتراکی
    • سروهای مجازی
    • سرورهای اختصاصی

    اگر سایت شما بر روی سرور اشتراکی قرار داشته باشد، منابع آن با سایر سایت هایی که در همان سرور قرار دارند به اشتراک گذاشته خواهد شد.  این یک گزینه مقرون به صرفه است اما  اگر سایت نیاز به منابع بیشتر داشته باشد مشکلات زیادی در عملکرد آن ایجاد می شود. اگر می خواهید سایت های تجارت الکترونیک را راه اندازی کنید توصیه می شود از هاست های اشتراکی استفاده نکنید.

    سرورهای مجازی نیز سرورهای اختصاصی مجازی هستند و می توانند پایداری بیشتر و منابع بزرگتری در اختیارتان قرار دهند. این گونه سرورها برای کسب وکارهای کوچکی که فروشگاه اینترنتی دارند یا بازدید کنندگانی را به صورت ماهانه دریافت می کنند توصیه می شود.

    سرورهای اختصاصی نیز سرورهای فیزیکی کاملی هستند که تنها به یک سایت اختصاص می یابند.  این گونه سرورها برای سایت شرکت ها یا کسب و کارهای کوچکی که مشتریان و ترافیک زیادی دارند اختصاص داده می شوند.  همانطور که می دانید سرورهای اختصاصی، گران قیمت ترین گزینه های موجود هستند اما زمان Downtime پایینی دارند و منابع بیشتری در اختیارتان می گذارند.

     

    پیشنهاد ما :  آموزش درآمد فریلنسری از دیجیتال مارکتینگ

     

     بخش دوم: بررسی خدمات مشتریان

     

    گزینه های حمایت از مشتریان را بررسی کنید:

    خدمات مشتریان یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در انتخاب هاست مناسب دخیل می باشد زیرا زمان از کارافتادگی سرور و مشکلات فنی می تواند بر روی بازدیدکنندگان شما تاثیر بگذارد.  بخش خدمات مشتریان را در سایت مربوطه  بررسی کنید تا ببینید چه نوع خدماتی پس از فروش هاست در اختیار افراد قرار می گیرد.

     

    گفتگوی آنلاین یکی از بهترین روش های موجود برای خدمات رسانی به مشتریان است. پاسخگویی از طریق ایمیل( البته با پاسخگویی سریع و در کمتر از ۲۴ ساعت) نیز روش دیگری برای برقراری ارتباط با مشتریان است.

     زمان پاسخگویی را بررسی کنید:

    اگر انجمن یا آدرس ایمیل پشتیبانی را در سایت فروش هاست مشاهده کردید آن را بردارید و برای تست یک ایمیل یا پیام برایشان ارسال کنید. در چنین شرایطی می توانید زمان پاسخگویی را بسنجید، سوالاتی را در مورد خدمات آن ها بپرسید یا هاستی را خریداری نمایید. روشی که فروشنده ها برای تعامل با مشتریان خود انتخاب می کنند می تواند یک ابزار مناسب برای سنجش نحوه پاسخگویی و رفتار آن ها باشد.

    نظرات مشتریان دیگر را بخوانید:

    مکان های متعددی برای ارائه نظرات مشتریان در مورد خدمات هاستینگ وجود دارد. برخی از سایت ها این نظرات را در خود دارند و از آن استقبال می کنند. برخی از نظراتی که اخیرا در مورد شرکت بیان شده است را بررسی کنید و ببینید که ایا مشکلی در خدمات رسانی به مشتریان و پشتیبانی وجود داشته است یا خیر.

    • محتاط باشید. بیشتر سایت ها خودشان نظراتی را در مورد خدمات و محصولات شان قرار می دهند یا از سایر افراد می خواهند چنین نظراتی را بیان کنند. همیشه سعی کنید از افرادی که واقعا از خدمات شرکت استفاده کرده اند کمک بگیرید.
    • ممکن است نظراتی را در انجمن سایت پیدا کنید اما در بیشتر موارد چنین نظراتی توسط خود شرکت گذاشته می شود و برخی از نظرات منفی پاک می گردد.

     

    پیشنهاد ما :  چگونه رهبر کسب و کار اینترنتی شویم ؟

     

    بخش سوم: مقایسه کردن قابلیت ها و ویژگی های موجود

     

    ببینید شرکت موجود چه مقدار فضا برای ذخیره سازی فراهم می کند:

    فضای ذخیره سازی  مقدار فضایی است که به سایت شما داده می شود تا محتوای خود را در آن قرار دهد.  این محتوا در برگیرنده صفحات وب، تصاویر، ویدئوها، پایگاه داده ها و موارد دیگر است. اگر سایت شما محتوای سنگینی ندارد به فضای زیادی نیاز نخواهید داشت.

    سایت های معمولی کمتر از ۱۰۰ مگابایت اندازه دارند. بنابراین می توان ادعای موجود درباره فضای ذخیره سازی بزرگ را نادیده گرفت.  برخی از شرکت های هاستینگ ادعا می کنند فضای نامحدود برای ذخیره سازی فایل ها در اختیار مشتریان خود قرار می دهند اما این موضوع به جز در مواردی که سایت شما یک سایت بزرگ است نیاز نخواهد بود. در حقیقت چنین ادعایی می تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد زیرا فضای نامحدود از لحاظ فنی غیر ممکن است و می تواند دردسرساز باشد.

    • به رشد کسب و کار خود فکر کنید. مطمئن باشید که فضای کافی برای توسعه و رشد سایت خود را در نظر گرفته اید. توصیه می شود حداقل ۲۰ درصد فضا برای رشد سالانه در نظر بگیرید.

    مقدار پهنای باند را در شرکت های مختلف مقایسه کنید:

    پهنای باند، مقدار داده ای است که  می توان از  سرور  به بازدیدکننده انتقال داد.  برخی از شرکت های هاستینگ پهنای باند نامحدود را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

    • مقدار پهنای باندی که شما استفاده می کنید توسط ترافیکی که دریافت می کنید و اندازه محتوایی که دارید مشخص می شود. به عنوان مثال یک سایت با بازدید کننده زیاد و تصاویر متعدد به پهنای باند بیشتری نیاز دارد.
    • اطمینان حاصل کنید که در مورد پهنای باند اطلاعات کافی دارید. اگر سایت شما بیشتر از پهنای باند اختصاص یافته مصرف کند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بسته به شرکت ارائه دهنده هاست، ممکن است به پرداخت هزینه اضافی نیاز داشته باشید.

     سرعت اتصال را بررسی کنید:

    مدت زمانی که سرور برای پاسخگویی نیاز دارد می تواند سایت را بهبود ببخشد یا آن را به طور کلی نابود سازد. سرعت سرور اغلب با محدودیت پهنای باند مرتبط است. اگر سروری پهنای باند نامحدود داشته باشد،سایت های زیادی را بر روی همان سرور قرار می دهد و همین امر می تواند بر روی سرعت تاثیر بگذارد. سایت هایی که توسط شرکت مورد نظر پشتیبانی می شوند را پیدا کنید و زمان بارگذاری صفحات آن را بسنجید.

    • بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاست، سایت های محبوب را در لیست مشتریان خود قرار می دهند تا توجه افراد را به خود جلب کنند. اگر ادعای آن ها درست بود می توانید از همین سایت ها برای بررسی سرعت سرور استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که سرعت آن ها نشان دهنده سرعت سایت شما نخواهد بود.
    • شما می توانید سایت ها را پینگ کنید تا زمان ارسال بسته و دریافت آن  در سرور را بررسی کنید. این موضوع ایده خوبی در مورد سرعت سرور در اختیار شما قرار می دهد.

    در مورد زمان Uptime هوشیار باشید:

    Uptime نیز یکی از موارد مهم برای سایت هاست به خصوص اگر سایت مرتبط به کسب و کار باشد. مشتریان انتظار دارند خدمات موجود را ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته دریافت کنند.

    • تفاوت بین ۹۹ درصد و ۹۹٫۹ درصد سه روز در سال است. این تفاوت بسیار قابل توجه است زیرا سه روز Downtime در سال می تواند هزینه های زیادی بر روی کسب و کار شما تحمیل نماید.

     

    پیشنهاد ما :  گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام

     

    اطمینان حاصل کنید شرکت مربوطه خدماتی را ارائه می کند که شما نیاز دارید:

    اطمینان حاصل کنید که هاست انتخابی شما ابزارها و خدماتی که برای مدیریت سایت نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. این موارد در برگیرنده cPanel، وردپرس، دسترسی FTP، ابزارهای آنالیتیکی و سایر موارد است.

    • اطمینان حاصل کنید که هاست به شما اجازه می دهد آدرس ایمیل خود را به کمک نام دامنه پیکربندی کنید.

    هاست باید ابزارهای امنیتی قابل قبول ارائه کند:

    اگر سایت تجارت الکترونیکی دارید و می خواهید اطلاعات مشتریان را دریافت نمایید، امنیت هاست مسئله بسیار مهمی است.

    نوع سیستم عاملی که سرور مورد استفاده قرار می دهد را بررسی کنید:

    استاندارد موجود سیستم عامل لینوکس است اما اگر کسب وکاری از ابزارهای سفارشی نوشته شده با مایکروسافت دات نت استفاده می کند ممکن است به سرورهای ویندوزی نیاز داشته باشد تا سازگاری بیشتری دریافت نماید.

    • برای بیشتر افراد تنظیم و راه اندازی سایت برای بار اول کمی دشوار است .
    • سرورهای ویندوزی ممکن است از سرورهای لینوکسی امنیت کمتری داشته باشند.

     

     

     

    بخش چهارم: بررسی هزینه ها

     

    محدودیت هاست های رایگان را در نظر بگیرید:

    شرکت های زیادی هستند که هاست رایگان را در اختیار شما قرار می دهند اما به خاطر داشته باشید که خدمات پیشنهادی از طرف چنین شرکت هایی بسیار محدود است. سایت هایی که بر روی هاست های رایگان میزبانی می شود تبلیغاتی را بر روی خود دارند که قابل حذف نیست و نمی تواند تبلیغات خود سایت را در آن تنظیم نمود. به خاطر داشته باشید که هاست های رایگان اغلب سرعت پایین تری نسبت به هاست های پولی دارند. پس مزیت هاست پولی و رایگان را در نظر بگیرید و سپس تصمیم گیری نمایید.

    هزینه ها و قابلیت ها را با هم مقایسه کنید:

     

    زمانی که بسته های پولی را بررسی می کنید، به هزینه قابلیت های اضافی که ممکن است نیازی به آن نداشته باشید توجه کنید. در برخی از موارد چنین قابلیت هایی به درد شما نمی خورد. اطمینان حاصل کنید که برای اعتماد و خدمات مشتریِ قابل قبول هزینه می کنید نه افزونه های بدون کاربرد.

    باید بدانید که خدمات رسانی خوب به مشتری همیشه هزینه بر است:

    خدمات رسانی به مشتریان یکی از جنبه های ضروری است که باید به هنگام خرید هاست مدنظر قرار گیرد اما باید بدانید که خدمات رسانی خوب به مشتریان هزینه اندکی ندارد. زمانی که شرکت هایی با هزینه های پایین را انتخاب می کنید به احتمال زیاد نباید انتظار خدمات رسانی خوب را داشته باشید.

     

     

     

    ۴- سیستم مدیریت محتوا فروشگاه کدام خوب است ؟

     

    سیستم مدیریت محتوا یا  ( CMS ( content management system یعنی سیستمی که به ما این امکان و میده با حداقل دانش برنامه نویسی بتونیم وبسایتی و طراحی کنیم و محتوای آن را مدیریت کنیم.

    فروشگاه سازها یا سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود داره که هر کدوم ویژگی های خاص خودش و داره.

    ولی بهترین نوع فروشگاه ساز ووکامرس هست. این سیستم فروشگاه ساز که بر پایه وردپرس است.به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکند و همینطور افزونه های خیلی زیادی هم دارد.

    سیستم ها فروشگاه های دیگه ای مانند مجنتو (Magento)، اپن کارت (Open Cart)، پرستاشاپ (PrestaShop) هم در دسته سیستم های رایگان فروشگاهی قرار دارند.

     

    پیشنهاد ویژه برای شما کاربر گرامی دارم:  فیلم رایگان آموزش صفر تا صد وردپرس را حتما رایگان دانلود کنید.

     

     

     

     

     

    کارشناس دیجیتال مارکتینگ

     

     

    ۵- دیجیتال مارکتینگ و سئو را باید بیاموزیم ؟

    مژده به شما کاربر عزیز : در یک مقاله کامل در مورد دیجیتال مارکتینگ و سئو کامل توضیح دادم و شما می توانید از چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟ وارد صفحه این مقاله بشود.

     

    پیشنهاد ما :  چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

     

    قبل از اینکه بگم : چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

    باید اول بگم : دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) چیست؟

    و در انتها خواهم گفت : وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    و درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چقدر است!؟

    متخصصان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را به مانند چتری می دانند که همه فعالیت های حوزه دیجیتال تحت پوشش آن قرار می گیرد. کسب و کارهای مختلف از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند سایت، شبکه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجوی گوگل، ایمیل مارکتینگ و … برای جذب مشتریان جدید و ارتباط دائمی با مشتریان فعلی و آینده بهره می برند.

    واقعیت این است که نسبت به سال های قبل مردم چند برابر وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. و در نتیجه سبک زندگی آن ها تغییر کرده است و می توان اینگونه در نظر گرفت که احتمال خیلی زیاد روش های خرید آن ها نیز تغییر کرده است. این جملات اهمیت دیجیتال مارکتینگ را نشان می دهد.

     

    پیشنهاد ما :  چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

     

     

    ۶- مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه تهیه کنیم ؟

     

    مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

    مجوزهای لازم برای کسب و کار اصلی ترین مسئله ای است که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید. مثلا برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی اخذ مجوز فروشگاه اینترنتی یکی از الزامات مهم است.

    مجوزهای لازم برای کسب و کار شامل…

    ۱. اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

    ۲. درگاه پرداخت آنلاین و انواع آن

    ۳. سامانه جامع رسانه های کشور

    ولی قبل از هر چیز بهتر است مواردی که باعث اطمینان خاطر در  یک خرید اینترنتی برای مشتری می شود را بیان کنیم:

     

    • چه قوانینی برای حفظ حقوق مصرف کننده قرار داده شده است

    ۱- شناسایی مدیر وبسایت به صورت حضوری

    ۲-  گرفتن اطلاعات کامل در رابطه با محصول و خدماتی که با محصول ارائه میشود.

    ۳- خدمات پس از فروش و ضمانت نامه های معتبر

    ۴- مرجوع شدن کالا و استرداد پول

    ۵- حفظ اطلاعات شخصی کاربر مخصوص اطلاعات حساب بانکی

    ۶- تایید امنیت سایت با نظارت سازمان اعتماد الکترونیکی و اخذ نماد اعتماد

     

    مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه تهیه کنیم ؟

     

     

     

    در حوزه کسب و کار اینترنتی چند دسته مجوز داریم؟

     

    دسته اول: مجوزهای عمومی یا همان نماد اعتماد

    این مجوزها برای تمامی کسب و کارهای آنلاین عمومیت داشته و باید با توجه به نوع کاربری سایت این نماد اخذ گردد.

    نکته

    تمامی فروشگاه های اینترنتی مستلزم دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.

    دسته دوم: تایید امنیت سایت با نظارت سازمان اعتماد الکترونیکی و اخذ نماد اعتماد

    یکی از اصلی ترین و مهمترین مجوزهای کسب و کار الکترونیکی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود که همان پروانه کسب و کار آنلاین نیز به آن گفته میشود.

     

    نماد اعتماد  برای اخذ مجوز فروشگاه اینترنتی به ۳ دسته تقسیم می شود:

    انواع نماد اعتماد الکترونیک

    1. نماد موقت: برای تسریع در فرآیند اعطای نماد صورت میگیرد و طراحی سایت و قالب فروشگاهی با حداقل معیارهای موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    2. نماد دائم یک ستاره: بعد از اینکه نماد موقت را کسب کردید. میتوانید اقدام کنید که نماد دائم را نیز بگیرید. برای گرفتن نماد دائم باید مجموعه ای مهمی از معیارها را داشته باشید.
    3. نماد دائم دو ستاره: برای گرفتن نماد دائم دو ستاره، شما باید گواهی امنیت SSL را در وب سایت فروشگاهتان داشته باشید. ولی در نظر داشته باشید از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملا مطابق با نماد تک ستاره است. این مرحله نیازمند زمان و هزینه بالایی است که پیشنهاد  میشود ابتدا سایت خود را راه اندازی کنید و سپس در صورت امکان آن را دریافت کنید.

    ۲. درگاه پرداخت آنلاین و انواع آن

    درگاه الکترونیکی یا درگاه آنلاین همان قسمتی است که کاربر پس از انتخاب کردن محصول در سایت شما اقدام به خرید آن می کند.

    سوال

    ولی آیا میشود بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیک، درگاه بانکی داشته باشیم؟

     

    در حالت کلی ما دو نوع درگاه داریم:

    1. درگاه اصلی: در این درگاه سایت.شما باید نماد  اعتماد داشه باشد. در غیر.این صورت به شما نماد تعلق نمیگیرد.
    2. درگاه واسط: در این حالت شما.احتیاجی به گرفتن نماد اعتماد ندارید ولی به خاطر داشته باشید که این.درگاه ها یک مبلغی را از شما کم میکند.

     

     

    از معتبرترین این درگاه ها میتوان به : “به پرداخت ملت” ، pay.ir ، زرین پال اشاره کرد .

     

     

     

     

    با تشکر داوود ستوده راد

    فریلنسر ، داود ستوده راد هستم که به صورت حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم. متخصص در طراحی سایت های شخصی و شرکتی و فروشگاهی -متخصص در بهینه سازی سایت و مشاور در کسب و کار اینترنتی و استارات آپ ها هستم.sotoudehrad.ir

    ثبت دیدگاه

      با دیدگاه خودتان سایت فروشگاه دیجیتال مارکتینگ را ،  یاری بفرمایید.

    برو بالا
    گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام

    بعد از چند ماه تلاش لیست گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام ( Digital Markets in the Telegram ) را تهیه کردم...

    Close
    گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام

    بعد از چند ماه تلاش لیست گروه های دیجیتال مارکتینگ در تلگرام ( Digital Markets in the Telegram ) را تهیه کردم...

    Close